OFTE STILTE SPØRSMÅL

Medlemskap

Om du er usikker på om du ønsker å bli medlem hos oss, tilbyr vi en gratis og uforpliktende prøvetime. Du bestiller prøvetime her:
www.rapida.no/provetime

Du kan bli medlem på to måter:

Registrering online via denne nettsiden. Klikk her for å komme til hovedsiden vår. Registrering i resepsjonen på et av senterne. Merk at de ulike sentrene kan ha forskjellige bemanningstider.

Et medlemskap hos oss gir tilgang til flere og ulike treningsmiljøer. Med Rapida Trening eller Rapida Pluss får du tilgang til følgende senter:

  • Rapida Performance
  • Rapida Sportssenter
  • Rapida Meierikvartalet
  • Rapida Alsgård
  • Rapida Performance

 

Med Rapida Balanse medlemskap har du i tillegg mulighet til å trene på Rapida Balanse som er et eksklusivt treningssenter midt i Bodø sentrum. Tilganger og tjenester varierer ut fra hvilket Rapida Balansemedlemskap du har.

Alle medlemmer får en gratis oppstartstime med PT. Denne booker du ved å ta kontakt med den treneren du ønsker å bruke. Klikk her for å lese mer om våre personlige trenere: www.rapida.no/personlig-trening

Om du vil endre medlemskapet ditt må dette gjøres en måned før du ønsker at endringen skal effektueres.

Eksempel: Om du vil å gå fra Trening uten binding til Trening med binding og dette varsles 15. januar, vil endringen skje den 01 mars.

Frys av medlemskap kan gjøres opp til to måneder pr år. Om du vil fryse medlemskapet ditt, må du gjøre dette gjøres en måned før du ønsker å effektuere frysperioden. Vi har kun anledning til å fryse hele måneder. Det er gratis å fryse medlemskap, og dersom medlemskapet ditt er innenfor bindingstid vil bindingstiden forskyves tilsvarende frysperiode.

Eksempel: Du ønsker å fryse medlemskapet 15. januar.

Da blir medlemskapet fryst fra og med 01. mars.
NB: Du skal ikke endre noe på avtalegiroen din i perioden medlemskapet er fryst.

Om du ønsker å avslutte medlemskapet ditt må dette gjøres skriftlig pr. e-post (post@rapida.no). Oppsigelser som mottas på telefon, Facebook eller private meldinger til ansatte / personlige trenere osv. er ikke gjeldende. Oppsigelsen er kun å regne som gyldig når den er blitt bekreftet. Hvis du ikke har mottatt bekreftelse innen 7 dager, må du ta kontakt med oss igjen.

Oppsigelsen må inneholde:

  • Navn
  • Mobiltelefon
  • Registrert E-post
  • Årsak til oppsigelse 


Når man leverer oppsigelse, blir man fakturert også neste måned.

Eksempel: Du leverer oppsigelse 15. januar. Her vil du bli fakturert siste gang for februar måned.

Alle medlemmer har tilgang til appen. Her ligger en oversikt over følgende:

  • Telefon (kan endres i appen)
  • Epost (kan endres i appen)
  • Adresse (kan endres i appen)
  • Link for opprettelse av AvtaleGiro
  • Status på din AvtaleGiro
  • Egen besøksstatistikk
  • Senterets besøksstatistikk
  • Oversikt over bookinger
  • Fakturaoversikt

 

Du kan laste ned appen her:

 

  • Rene innesko skal alltid brukes, og sko du ankommer senteret i skal settes i skohylle.
  • Utstyr du har brukt skal alltid settes tilbake på riktig sted.
  • Utstyr skal vaskes etter bruk. Dette gjøres med vaskemiddel og papir som står plassert i senteret.
  • Treningsbagger og lignende skal plasseres i garderobe. Disse skal ikke ta opp unødvendig plass ute i senteret.
  • Søl fra drikkeflasker, kosttilskudd, kalk med mer skal umiddelbart tas opp.
  • Treningsmedlemskap
  • Gruppetrening med instruktør
  • Spa og Velvære
  • Squash
  • Cageball
  • Prama
  • Personlig trening
  • Kroppsanalyse

Se hovedmeny og hovedside for ytterligere informasjon

Se hovedmeny for mer informasjon om hvert senter

Hvordan betaler jeg?

AvtaleGiro er en tjeneste for automatisk betaling av faste regninger. Det betyr at når du har opprettet en AvtaleGiro sørger banken din for at regningen blir betalt på forfallsdato så lenge det er penger på kontoen. Forfall for medlemskap er den 1. hver måned, og betalingen gjelder for inneværende måned.

Medlemmer uten aktiv AvtaleGiro får tilsendt papirfaktura hver måned. Denne faktureringen skjer via post og blir derfor ha et faktureringsgebyr på kr 60.- i tillegg til medlemskontingenten.

For medlemmer som ønsket å betale for en gitt periode i en smell. For å ordne en slik løsning tar du kontakt med resepsjonen på ditt respektive senter.

Når vår medlemskontingent ikke blir betalt, overføres dette til vårt innkrevingsselskap. Alle spørsmål om krav som er kommet hit må tas direkte med innkrevingsselskapet.

Nei. Den månedlige betalingen har forfall den 01. i inneværende måned. Betalingen er forskuddsvis.