Personlig Trening

 
67951159_449883545864487_6825459905365803008_n.jpg
Rapida_Portrett_Glenn_1200x1200px.jpg

Glenn Trane

Glenn Trane er Treningsfysiolog og Personlig trener.
Glenn er utdannet treningsfysiolog fra NTNU med spesialisering i styrke- og utholdenhetstrening. Han er tidligere aktiv fotballspiller, som i de senere årene har rettet sitt fokus mot styrketrening og løping. Glenn har en vitenskapelig tilnærming til trening, og legger til rette for at treningen blir effektiv og individuelt tilrettelagt etter dine behov. Han er opptatt av at kundene hans skal oppleve treningsglede og mestringsfølelse, og brenner sterkt for at trening skal være en positiv opplevelse for alle, uansett nivå og målsetning.

Utdanning

  • Mastergrad i Exercise Physiology fra NTNU, Trondheim.

  • Bachelorgrad i bevegelsesvitenskap fra NTNU, Trondheim.

  • Idrett, årsstudium fra Nord universitet, Sydney/Nesna

Hovedsenter

  • Rapida Sportssenter


PT_467A9232-1.jpg

Mikal Tjærandsen

Mikal Tjærandsen er Osteopat og Personlig trener.
Mikal tilbyr tett og forskningsbasert oppfølging som ivaretar dine mål og verdier på veien mot bedre helse. Han er kreativ i tilrettelegging og tilpassing av trening til hver enkelt kunde. Som osteopat har han god kunnskap om smerter, kropp og trening, og har spesiell kompetanse innen opptrening av skader og smertetilstander, livsstilsendring og styrketrening. Det sikrer at du kan trene trygt og effektivt, selv med smerter og skader. Mikal er tilhenger av kontinuitet og endring over tid, og ønsker å hjelpe med å utvikle bærekraftige trenings- og kostholdsvaner kundene kan ta med seg livet ut.

Utdanning

  • Bachelorgrad i osteopati, Høyskolen Kristiania.

  • Videreutdanning i osteopati, Høyskolen Kristiania.

  • Sertifisering som personlig trener, Akademiet For Personlig Trening.

  • Årsenhet grunnmedisin, Høyskolen Kristiania.

  • Årsenhet idrettsfag, Universitetet i Nordland

Hovedsenter

  • Rapida Sportssenter


Rapida_Portrett_Arnulf_1200x1200px.jpg

Arnulf E. Imingen

Arnulf E. Imingen har mange års erfaring som personlig trener.
Han har i åtte år kjørt FitCamp-kurs, som består av sirkeltrening med og uten vekter. Han er opptatt av folkehelse og livsstilsendring, samt at kundene skal lære mye om både trening og seg selv på timene. Han legger opp til lystbetont trening, enten det er som vanlig PT, PT i duo eller i gruppe. Arnulf er av den oppfatningen at det ikke finnes noen snarveier. Styrketrening, livsstilsendring og vektreduksjon tar tid, og målrettet jobbing over tid er det som skaper resultater og mestringsfølelse.

Utdanning

  • Sertifisering som personlig trener, Akademiet For Personlig Trening

  • Olympic lifts for fitness, performance and health (OLFPH)

  • Weight Trainer (vektreduksjon og vektkontroll) AFPT

Hovedsenter

  • Rapida Sportssenter


Rapida_Portrett_Dame_1_1200x1200px.jpg

Ellen H. Tørdal

Ellen Haugen Tørdal er Personlig trener.
Hvis du ønsker å «bli i bedre form», lære å trene styrke og/eller kondisjon, er du velkommen til Ellen! Ellen finner fram til en treningsform som passer for den enkelte, bygd på faglig kompetanse og oppriktig engasjement. Ellen jobber mot å skape mestringsfølelse og treningsglede. Etter mange års erfaring med å jobbe med mennesker, har hun lært viktigheten av å møte kunden der hun/han er, både fysisk og mentalt. Ellen ønsker at treningen skal påvirke deg positivt i hverdagen, og at du skal oppleve vår felles innsats som en investering i egen helse og livskvalitet. Det jeg brenner mest for er styrketrening, kondisjonstrening (løping) og trening av kjernemuskulaturen.

Utdanning

  • Personlig Trener ved Norges Idrettshøyskole

  • Kosthold og Trening ved Norges Idrettshøyskole

  • TRX Basis slyngekurs

  • TRX «Suspension Training Course»

  • BasisBall Center Core

  • TriggerPoint Foam Rolling

Hovedsenter

  • Rapida Balanse


Anne Carlsen

Anne Carlsen er Personlig trener.
Anne har mange års erfaring som personlig trener, og har spesialisert seg på smertemestring. Anne har selv fibromyalgi, og har over 25 års egenerfaring med kroniske/langvarige smerter. De siste årene har hun fordypet seg i forskningsbasert smertekunnskap, og har en helhetlig tilnærming til helse når hun hjelper kundene til en friskere hverdag. Mental Styrketrening kaller hun det. Å se hele mennesket er viktig for å oppnå gode resultater. Anne er opptatt av at treningen skal være individuelt tilpasset hver enkelt, med hensyn til hver enkelts utgangspunkt. Mestring gir motivasjon og treningsglede, begge viktig for å gjøre trening til en naturlig og positiv del av hverdagen.

Utdanning

  • Organisasjonspsykologi ved Nord Universitet

  • Psykologi som fag og vitenskap ved Bjørknes Høyskole

  • Anatomi & Fysiologi ved Bjørknes Høyskole

  • Sertifisering som personlig trener, Akademiet For Personlig Trening

  • Kostveileder ved Tunberg Medisinske Skole

  • «Explain Pain Supercharged» – Lorimer Moseley / Arr.: Faggruppen for Manuellterapi

  • «Evidensbasert Smertekunnskap & Smertekommunikasjon 2» – Simon R. Kirkegaard / Arr.: Smertevidenskab

  • «Fra Mekaniker til Strateg; tilnærme seg muskel- og skjelettplager fra et strategisk perspektiv» – Sigurd Mikkelsen / Arr.: Salient

  • «Evidensbasert Smertekunnskap & Smertekommunikasjon 1» – Simon R. Kirkegaard / Arr.: Smertevidenskab

Hovedsenter

  • Rapida Balanse


Rapida_Portrett_Mann_1_1200x1200px.jpg

Jørgen V. Berntsen

Jørgen Vigeland Berntsen er Personlig trener.
Jørgen mener motivasjon ikke er noe som kommer til deg av seg selv. Derfor handler det om å bare gjøre det. En forpliktelse med en personlig trener vil gjøre det lettere å komme seg på trening og lettere å gjøre det til en vane. Jørgen ble ferdig med sin bachelorgrad i bevegelsesvitenskap ved st. Olavs, NTNU før han flytter til Bodø. Han tilbyr variert, morsom og motiverende trening. Han skreddersyr treningen ut fra dine ønsker og mål slik at dere sammen oppnår det du vil med treningen. Samtidig legger han opp til at kundene skal lære om trening og egen kropp underveis noe han mener er viktig. Lærer man om treningen og om seg selv blir veien til å gjøre trening til en vane kortere og da har man kommet langt på vei.

Utdanning

  • Bachelorgrad, bevegelsesvitenskap, NTNU

Hovedsenter

  • Rapida Balanse


blank-profile-picture-973460_960_720.png

Jostein Kvikstad

Jostein Kvikstad er Personlig trener. Jostein har sin bachelorgrad i idrettsvitenskap fra Norges idrettshøgskole og Nord universitet med hovedvekt på idrettspsykologi. Noe som gjør at han ønsker å gi økt motivasjon, treningsglede og mestring. Han har en allsidig bakgrunn fra friidrett, hvor han har konkurrert i mangekamp på internasjonalt nivå. Videre har han arbeidet med ulike organiserte idretter. Nå tilpasser han sin profesjonelle fremgangsmåte, slik at treningen og oppfølgingen passer uansett hvilket nivå du starter fra.

Jostein er opptatt av at treningen skal gi glede, selvtillit og bedre livskvalitet. Dette innebærer også å bli kvitt vondter og skader, slik at du kan nyte livet med god fysisk og psykisk helse.

Utdanning

  • Bachelor idrettsvitenskap ved Norges idrettshøgskole og Nord universitet.

Hovedsenter

  • Rapida Sportssenter


blank-profile-picture-973460_960_720.png

Marte Paulsen

Marte Paulsen er osteopat og personlig trener. Som osteopat har Marte spesiell kompetanse innen ulike smertetilstander i muskler og ledd, og tilrettelegging for trening i forbindelse med dette. Kompetansen gjør treningen til en trygg arena, uavhengig om du har en frisk kropp, eller utfordringer med skader og smerteproblematikk. Hun brenner også for kvinnehelse, og hjelper deg gjerne med trening både før, under og etter svangerskap. Som PT vektlegger hun individuell tilpasning, motivasjon til kontinuitet og oppfølging over tid. Et samarbeid med Marte vil derfor kunne ta treningen din til nye høyder – fordi planen speiler din hverdag, dine forutsetninger og mål.

Utdanning

  • 1-årig videreutdanning osteopati ved Høyskolen i Kristiania

  • Bachelorgrad osteopati ved Høyskolen i Kristiania

  • Årsenhet medisin grunnfag ved Høyskolen i Kristiania

Hovedsenter

  • Rapida Sportssenter


blank-profile-picture-973460_960_720.png

Mona Moen

Mona Moen er personlig trener. Hun mener at når man skal endre livsstilen er det viktig å se på hele bildet for å få best mulig resultat. Viktige faktorer som fysisk aktivetet/trening, kosthold og stressmestring i hverdagen henger sammen og utgjør det vi kaller helsen vår. Med Mona som din personlige trener får du en støtteperson og veileder som står på for at akkurat du skal nå ditt mål. Hun har selv erfaring fra elitenivå og konkurransebasert idrett men har i de senere år gått mer i retning av yoga/meditasjon kombinert med styrke og kondisjonstrening.

Mona mener at trening er for alle og at det kun er snakk om å tilpasse og tilrettelegge hver enkelts behov.

Utdanning

  • Idrettsvitenskap ved NTNU

  • Anatomi og fysiologi ved Nord Universitet

  • yogalærer

  • Ambulansefagarbeider

Hovedsenter

  • Rapida Balanse

Bærekraftig PT er for alle som vil ha oppfølging fra start til slutt. Et omfattende treningsprogram som er delt inn i tre ulike faser, sikrer riktig trening og gode resultater.

Programmet skreddersys til deg og dine mål, noe som gjør at de ulike fasene varierer fra kunde til kunde.

 

FØRSTE FASE: SVÆRT TETT OPPFØLGING

Basert på livssituasjon, tidligere treningserfaring, behov og målsetting skreddersyr vi et opplegg tilpasset dine mål og forutsetninger. Oppfølgingen i fase 1 defineres som svært tett. Formålet er å skape motivasjon for videre trening og sikre at treningen er trygg og effektiv.

Fase 1 består av to timer med personlig trener hver uke.

ANDRE FASE: TETT OPPFØLGING

Når fase 2 starter er du godt i gang med trening, du har allerede lært mye og du er i bedre fysisk form. På dette tidspunktet skal mye av treningen være selvstendig. I denne perioden dreies fokuset over fra innlæring av nye øvelser og metoder, til trening med høyere belastning og intensitet.

Fase 2 består av én time med personlig trener hver uke.

TREDJE FASE: OPPFØLGING

I denne fasen er stort sett all trening selvstendig, men du har fortsatt oppsatte avtaler med personlig trener som kontrollerer at de gode vanene som er etablert i fase 1 og 2 opprettholdes. Arbeidet vårt er å legge til rette for at treningen du gjør er hensiktsmessig opp mot treningsmålet du jobber mot.

Fase 3 består av en trening med personlig trener hver måned.

 

Bærekraftig PT-pakker

 
2999,- per mnd. 6 mnd avtale.

2999,- per mnd. 6 mnd avtale.

2289,- per mnd. 12 mnd avtale.

2289,- per mnd. 12 mnd avtale.

4169,- per mnd. 12 mnd avtale.

4169,- per mnd. 12 mnd avtale.

 Bærekraftig PT

 
Personlig_Trening_v3.jpg

Kom i gang med PT

 
Personlig_Trening_v6.jpg

Kom i gang med PT er et tilbud for deg som ønsker en god introduksjon i trening på senter. Denne pakken gir deg tre timer med personlig trener og et tilpasset treningsopplegg tilrettelagt dine behov og ønsker.

 

Eksempel på gjennomføring av denne pakken:

Første møte: Samtale om motivasjon, livsstil, treningsmål, skader og gjenomføring av Tanita kroppsanalyse. Her legges grunnlaget for treningsprogrammet som skal lages. 
Andre møte: Gjennomgang av treningsprogram, og gjennomføring av treningsøkt.
Tredje møte: Gjennomgang av treningsprogram, og gjennomføring av treningsøkt.


1.499,-

Pakken inneholder følgende:

3 stk timer (55 min) med personlig trener.
Tilpasset treningsplan.
Tanita kroppsanalyse.

Velg personlig trener