Kroppsanalyse

 
Personlig_Trening_v5.jpg

Ved å ta regelmessig kroppsanalyse, kan du på en rask og enkel måte kontrollere om du oppnår treningsresultatene du jobber for.

 

Trener du 3-5 ganger i uken legger du ned mange timer i treningen din. Det er viktig at denne investeringen av tid ikke går til spille. En fin måte å kontrollere dette på er kroppssammensetningen. Med vår kroppsanalyse kan du måle om du går opp eller ned i blant annet fettprosent og muskelmasse. Kanskje ønsker du å gå ned i vekt, men badevekten står stille? Tanita kan vise hva som faktisk skjer.


Med kroppsanalyse kan du på en enkel måte få mer kontroll på at du er på rett spor med din trening.

PRISER

Rapida medlemmer: 199,-
Klippekort 10 klipp: 699,-
Ikke medlemmer: 299,-


Ved en måling får du følgende kartlagt:

  • Vekt

  • Fett %

  • Muskelmasse

  • Fett fri masse

  • Viceralfett (Fett rundt organene)

  • Basal Metabolic Rate (Ditt basale kaloribehov)

  • Muskelmasse der høyre og venstre side blir sammenlignet

  • Sammensetning mellom muskelmasse og fettmasse

  • Fysisk forfatning

Huskeliste før en måling:

  • Ikke innta mat og drikke fire timer før målingen gjøres.

  • Ikke tren før målingen gjøres. Du bør også unngå hard trening dagen før målingen.

  • Ikke dusj eller ta badstue rett i forkant av målingen.

  • Gå på toalettet rett før målingen tas.

  • Dersom du har pacemaker kan du dessverre ikke benytte Tanita MC180.

Da mensatrausjon og graviditet påvirker resultatet anbefaler vi å ikke benytte Tanitamålinger i disse periodene. En evt ny måling bør tas på samme tidspunkt, og under de samme forutsetninger for at resultatet skal bli så nøyaktig som mulig Vi anbefaler alle å følge denne veilederen før en måling, da måleutstyret er sensitivt og det er mange faktorer som påvirker resultatet.


Bestill Tanita kroppsanalyse